Atbalsta un izglītojošās grupas


Apmācību programma “Ceļvedis audzinot pusaudzi” (CAP)

Nereti pusaudžu vecāki jūtas apmulsuši un nezina, kā veidot attiecības ar saviem bērniem, kuri vienā brīdī jūtas gana pieauguši un neatkarīgi, lai pastāvīgi pieņemtu lēmumus, citā apjukuši, nepārliecināti un vēlas saņemt vecāku palīdzību un atbalstu. Lai sniegtu vecākiem izpratni par to, kas pusaudžiem šajā vecumposmā ir svarīgas, kas ar viņiem notiek un kā vecākiem veidot veiksmīgu sadarbību ar saviem bērniem, lai viņi kļūtu par nobriedušiem un veselīgiem pusaudžiem, Salaspils novada Sociālais dienests ir uzsācis apmācību programmu pusaudžu vecākiem CAP.
Ja pēc programmas būs pieprasījums, mācības tiks organizētas arī jaunām interesentu grupām.
Grupas nodarbības tika uzsāktas 2024.gada 15.februārī un plānotas 10 tikšanās reizes, ceturtdienās no plkst. 18:00 līdz 20:30 (2,5h).
1.posms- Ievads CAP programmā- 2024.gada 15.februārī,
2. posms -Pusaudžu un vecāku tiesības, pienākumi un atbildība - 2024.gada 22.februārī,
3. posms - Vecāku un pusaudžu savstarpējās attiecības un komunikācija- 2024.gada 29.februārī,
4. posms - Veselīgs dzīvesveids- 2024.gada 7.martā,
5. posms - Pusaudžu seksualitāte-2024.gada 14.martā,
6. posms - Pusaudžu sociālā kompetence- 2024.gada 21.martā,
7. posms - Emociju pašregulācija- 2024.gada 28.martā,
8. posms - Rūpes par sevi- 2024.gada 4.aprīlī,
9. posms - Disciplinēšana- 2024.gada 11.aprīlī,
10. posms -Dzīves prasmes- 2024.gada 18.aprīlī.
Noslēguma nodarbībā dalībnieki saņem Apliecinājumu par apmācības programmas noklausīšanos.
Grupas lielums un mērķauditorija - 12 vecāki, kuriem ir 12-16 gadus veci pusaudži un ir Dienesta Sociālā darba nodaļas redzeslokā, un ir sociālo darbinieku ģimenēm ar bērniem klienti.
Vieta- Skolas iela 7, Salaspils.
Grupas vadītāji - Mag.psych. Marita Kodeikina; Sociālais darbinieks Arta Manuša-Purviņa
Darba metodes-
• aktīvās nodarbību vadīšanas formas: uzdevumi pāros, mazajās grupās, situāciju izspēlēšana, diskusijas, prāta vētra,
• Mājas darbi vecākiem kopā ar pusaudzi,
• Personiskās pieredzes izmantošana uzdevumu laikā.